Turmericul se folosește în India de mii de ani drept condiment, dar și ca plantă medicinală. Dacă ați mâncat curry, ei bine, turmericul e cel care dă culoarea galbenă acestui fel de mâncare (și mult din intensitatea aromei).

Eu însă l-am integrat în dieta mea pentru proprietățile lui medicinale extraordinare. În rândurile de mai jos vă voi prezenta beneficiile turmericului, un alt supliment minune din cele despre care voi scrie pe blog. Găsiți aici articolul de săptămâna trecută despre pudra de maca.

Pentru că eu sunt de principiu că mai bine previi decât să tratezi, turmericul face parte din categoria suplimentelor care ajută la întărirea organismului în prevenirea anumitor boli.

Principalul ingredient activ din turmeric este curcuma (curcumin), care este un puternic antioxidant și prezintă proprietăți antiinflamatoare.

Motivul pentru care antioxidanții sunt atât de benefici este pentru că protejează organismul de radicalii liberi. Curcuma neutralizează acești radicali liberi și stimulează producția naturală de enzime antioxidante. Totodată, se pare că acest supliment natural ar fi la fel de eficient precum unele medicamente antiinflamatoare, mai ales pentru tratarea artritei reumatoidale.

Curcuma ajută la scăderea riscului bolilor cardiace

Cel mai important aspect pe care îl prezintă curcuma în prevenirea bolilor de inimă este îmbunătățirea funcției endoteliului. Acesta este, conform dicționarului medical, o lamă extrem de subțire de țesut format dintr-un strat de celule endoteliale care tapițeaza interiorul inimii, vaselor sanguine și limfatice.

Turmericul ajută la prevenirea cancerului

Cercetătorii au studiat eficiența curcumei în tratarea cancerului. S-a dovedit că aceasta poate reduce dezvoltarea celulelor cancerigene și extinderea lor la nivel molecular.

Alte beneficii importante ale utilizării acestui superaliment:

  • ajută la detoxifierea ficatului
  • poate ajuta la scăderea în greutate atunci când e integrat într-o dietă alimentară complexă
  • poate avea efecte pozitive în tratarea depresiei
  • poate fi folosit în prevenirea și tratarea bolii Alzheimer
  • este un bun supliment anti-aging.

Eu am descoperit că cel mai bun mod de a introduce turmericul în planul meu alimentar, pentru absorbția eficientă a acestuia în organism este transformarea lui într-o pastă, denumită “golden paste“.

Ingredientele necesare pentru prepararea pastei sunt:

  • 60g de pudră de turmeric
  • o cană cu apă (250 ml) – se mai poate adăuga dacă este nevoie
  • 70 ml ulei de cocos presat la rece
  • 2-3 lingurițe de piper proaspăt râșnit

Apa și pudra de turmeric se pun într-un recipient la foc mic și se amestecă încet până se formează o pastă (ar trebui să dureze în jur de 7-10 minute). Se adaugă mai multă apă dacă e nevoie. La final se ia recipientul de pe foc și se adaugă piperul măcinat și uleiul, amestecându-se până se omogenizează.

Această pastă se poate ține în frigider timp de două săptămâni. Poate fi utilizată în smoothie-uri, amestecată în iaurt, sau ca și condiment atunci când gătiți.

turmericul în golden paste
Cum ar trebui să arate pasta

Puteți găsi pudra de curcuma aici.

Turmericul poate diminua capacitatea de coagulare a sângelui și provoca hemoragie, prin urmare nu trebuie să fie administrat persoanelor care folosesc medicamente anticoagulante, persoane care suferă de diabet sau prezintă probleme de vezică biliară (calculi biliari) sau celor care urmează să sufere o operație în următoarele două săptămâni după începerea administrării turmericului. Femeile însărcinate sau care alăptează nu trebuie să consume turmeric.

În articolele viitoare vă voi prezenta și rețete de smoothie-uri în care puteți adăuga golden paste sau pudra de turmeric.