Cum am descoperit eu spirulina?

În primele mele vizite la locul ce ulterior a devenit o continuă sursă de inspirație din punct de vedere nutritiv, Earth Bar din LA, am observat pe cineva care și-a comandat o băutură foarte verde. Am întrebat ce este și am aflat ingredientele. Atunci am auzit de spirulină, iar când am ajuns acasă am făcut un research despre acest superaliment. Am fost impresionată de proprietățile miraculoase ale acestuia și de atunci l-am integrat în regimul meu alimentar.

Ce este spirulina?

Spirulina este o algă marină 100% naturală, care prezintă importante calități nutritive. Alături de o altă algă, chlorella – despre care voi vorbi într-un articol viitor – este unul dintre cele mai recomandate superalimente de către nutriționiști și face obiectul multor studii de specialitate.

Cantitatea de proteină pură din această algă este în proporție de 60%, adică mai mult decât poate să conțină carnea de vită sau de pui, ceea ce înseamnă că are cei opt aminoacizi esențiali, care pot să mențină o stare de sănătate optimă. Pentru mine, urmând un regim strict vegan atunci când am descoperit-o, spirulina a fost sursa mea principală de proteină și a înlocuit cu succes carnea.

Pe lângă vitaminele D, E, K, calciu, crom, cupru, iod, magneziu, fosfor, potasiu, seleniu și zinc, acest superfood conține o cantitate însemnată de vitamina B12, care, pe lângă alte proprietăți, joacă un rol decisiv în buna funcționare a sistemului nervos.

Beneficiile utilizării spirulinei:

  • îmbunătățește imunitatea și oferă un boost de energie: conține clorofilă, care ajută la înlăturarea toxinelor din sânge;
  • este recomandată în combaterea anemiei, deoarece conține o cantitate mare de Fier;
  • reduce colesterolul rău (LDL);
  • previne apariția bolilor cardiovasculare;
  • conține substanța ficocianină, care inhibă formarea cancerului de colon;
  • contribuie la funcționarea optimă a glandei tiroide, datorită conținutului crescut de Iod, reglând procesele metabolice;
  • este bogată în acizi grași (omega-3 și omega-6);
  • ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge;
  • are rol antiinflamator, fiind folosit în tratamente împotriva artritei;
  • ajută la reducerea apetitului, datorită numeroșilor nutrienți pe care îi conține;
  • are un efect anti-aging – stimulează regenerarea celulelor și revitalizează pielea;
  • ajută la îmbunătățirea memoriei;
  • este un adjuvant în protocolul pentru eliminarea metalelor grele din organism.

Spirulina se găsește în diferite forme, dar cea mai cunoscută dintre ele este pudra. Pentru mine este mai ușor de integrat în dieta mea sub această formă, deoarece o adaug în smoothie-urile pe care mi le prepar cu regularitate. Puteți începe cu o linguriță și apoi puteți crește treptat până la o lingură, pentru a evita efectele nedorite ale detoxifierii bruște (tulburări gastro-intestinale, dureri de cap). Se întâlnește des și sub formă de capsule.

Hawaiian spirulina powder

Deoarece conține un nivel ridicat de vitamina K, spirulina nu se recomandă persoanelor care urmează un tratament anticoagulant. Persoanele care suferă de hipertiroidie (având ca rezultat un exces de Iod în organism), trebuie să consume acest superaliment doar la recomandarea medicului și sub supraveghere. Nu se administrează spirulină femeilor gravide și copiilor sub 3 ani.

Puteți cumpăra pudra de spirulină de aici. Eu recomand să o cumpărați pe cea ecologică, organică, sau BIO, pentru a avea siguranța provenienței și a calității pudrei.

smoothie-3495-1rjgiiz3idqigaexbtrp7dwrp940euhscc4lulos0i3o