De data aceasta a fost altfel. Cum altfel? Voi încerca să redescopăr și eu în timp ce scriu aceste rânduri. New York, New York… ce amintiri frumoase!

Am vizitat pentru prima dată metropola americană acum mult timp, în anul 2009 și de atunci de mai multe ori, cu diferite ocazii, alături de prieteni și de fiecare dată am cunoscut cam același New York: am stat mereu în Manhattan, m-am plimbat cu taxiurile lor galbene, am făcut un obicei din a frecventa aceleași locuri (Pastis, 1Oak, Bar Pitti, Cipriani, Boom Boom Room, 5th Avenue sau Broadway Shows – o experiență culturală pe care o recomand tuturor) fără să îmi doresc să ajung și în alte cartiere… Asta însemna pentru mine New York-ul: the city that never sleeps, capitala glam-ului, locul ideal pentru shopping.

New York City - Travel with Lili Sandu

New York City / Travel with Lili Sandu / lilisandu.ro

Anul acesta am decis, destul de spontan, să mă reîntorc și așa cum se întamplă de obicei, cel puțin în cazul meu, cu deciziile spontane, și aceasta s-a dovedit a fi de bun augur.

Așadar, de data aceasta am făcut cunoștință cu un New York City diferit și într-o altă manieră: prin ochii lui Silviu, care mi-a arătat locuri din perspectiva unui localnic, el fiind stabilit acolo part-time de șase ani.

Aveam nevoie de o vacanță după o perioadă destul de agitată și solicitantă din punct de vedere fizic.

Cele șapte ore de zbor de la Londra au trecut ca gândul, literalmente, pentru că eram foarte entuziasmată să mă reîntorc în brațele lui. (Ale lui Silviu, normal, dar și New York-ul m-a primit cu brațele deschise).

Să mai spun și că am fost așteptată cu un buchet de trandafiri și că luminile zgârie-norilor ne-au însoțit tot drumul până acasă… haha, fix o scenă dintr-un film de-al lui Woody Allen.

In the mood for a lovely Sunday🌹 #lilitakesnyc #mood

A post shared by L I L I S A N D U (@lilisandu_official) on

M-am trezit cu o priveliște diferită de ceea ce eram obișnuită: room with a view de cealaltă parte a podului Williamsburg, în Brooklyn, departe de agitația din Manhattan.

Am fost bucuroasă să redescopăr liniștea și vibe-ul unui cartier din Los Angeles, Los Feliz, boem și creativ. Cafeaua de dimineață am băut-o la Devoción, un loc plin cu oameni cool, care se opreau acolo pentru micul dejun, să citească, sau după o alergare matinală.

La Butcher’s Daughter

Ce mi-a plăcut cel mai mult la vacanța aceasta a fost faptul că, neavând planuri gata făcute nu am fost niciodată pe fugă. Așa am avut timp să mă bucur de fiecare moment: să merg pe străzi și să mă opresc din loc în loc pentru o fotografie, să intru în cafenele pe care nu le știam, să descopăr vintage stores și să petrec timp căutând perechea perfectă de blugi ’80s Levi’s și rochii boho pe care le-am adăugat la garderoba mea de vară, să mănânc la restaurantele mele preferate și să beau un pahar cu vin pe un rooftop cu o priveliște breathtaking.

Cea mai inedită experiență a fost în Queens.

În primul rând, nu îmi imaginam că voi ajunge vreodată “in the hood” (prejudecată de român 😀 ) și mă așteptam să văd în orice moment o răfuială între gangsteri, daaaar am fost chiar plăcut impresionată de locurile cool pe care le-am văzut și de oamenii relaxați și plini de viață din acest cartier. Mai mult decât atât, am avut parte de cel mai bun prânz ever! La Astoria Seafood Market, o tavernă grecească unde efectiv îți alegeai felul preferat de pește și seafood (credeți-mă, erau multe opțiuni). așteptai să fie gătit pe grătar și apoi servit alături de o salată grecească autentică și un side de cartofi pe care nu vi-l pot descrie în cuvinte. DE-LI-CIOS!

Astoria Seafood Market / Travel with Lili Sandu
Seafood! 🙂

New York / Astoria Seafood Market / Travel with Lili Sandu

Serile ni le-am petrecut fie în oraș, cu prietenii, la locurile populare pentru dinner și hangout, fie vizitând galerii de artă și expoziții de fotografie. Uneori am fost în plimbări pe malul East River-ului urmate de cine cozy comandate la domiciliu și filme vizionate la proiector.

Am găsit și timp să îi reamintesc lui Silviu de calitățile mele de chef, atunci când am preparat clătite americane fără gluten, omleta mea preferată cu carne de crab și muuulte salate.

New York City / Travel with Lili Sandu

New York City/ Travel with Lili Sandu
Illustrated man by Sophy Holland at Agora Gallery

Nu puteam să ratez ocazia de a da o fugă până la Magnolia Bakery pentru faimoasa lor budincă de banane, una din plăcerile mele vinovate. O dată pe an se acceptă! :))

Într-una din zile am avut parte și de un shooting ca la carte cu un bun prieten de-al lui Silviu, un fotograf român stabilit la New York, Adrian Nina. Sunt bucuroasă să vă prezint în exclusivitate în acest articol câteva dintre aceste fotografii.

Photo by Adrian Nina
New York / Travel with Adrian Nina
Rooftop series by Adrian Nina
NYC photoshoot with Lili Sandu & Silviu Tolu
Photo by Adrian Nina

No wonder they call it magic hour 🌇 📸 by @adriannina

A post shared by Silviu Tolu (@silviutolu) on

Am avut grijă să vizitez Whole Foods-ul din zona unde locuiam aproape zilnic, spre disperarea lui Silviu haha, dar pentru mine era ca și când aș fi mers la Disneyland (btw, am descoperit cea mai bună înghețată de la Van Leeuwen, cea cu aromă de salted caramel). În plus, m-am aprovizionat cu diferite superalimente (pudre, suplimente), destule cât să îmi ajungă pentru câteva luni bune.

Niciodată nu mi se pare că am stat la New York îndeajuns timp. Totuși, în drum spre aeroport mă gândeam ce norocoasă sunt că am avut șansa să mă reîntorc într-un loc care îmi place atât de mult și să trăiesc momente inedite, rupte parcă dintr-o poveste, pe care la rândul meu o pot transmite mai departe către voi.

NYC Photoshoot by Adrian Nina with Silviu Tolu & Lili Sandu

Lili Sandu in New York City by Silviu Tolu

Lili Sandu in NYC by Silviu Tolu

Știu că New York-ul va avea mereu un vibe special, specific, de care m-am îndrăgostit încă de pe vremea când urmăream cu mare interes fiecare episod din Sex and the City și îmi imaginam că voi ajunge acolo cu prietenele mele, că ne vom plimba pe 5th Avenue și vom bea câte un Cosmopolitan îmbrăcate stylish, dar cool, precum protagonistele serialului, Carrie, Samantha, Charlotte și Miranda.

De aceea am privit cu entuziasm din avion către măreția orașului pe care îl lăsam în urmă și deja îmi planificam următoarea vacanță la New York.

Fetelor, ce ziceți? 😉 Cc: I, C, E.

Așadar… VA URMA!

Lili Sandu & Silviu Tolu by Adrian Nina

LINKS:

Blogul lui Silviu.

Locuri preferate: Bakeri Cafe, The Butcher’s Daughter, By Chloe, Magnolia Bakery, LAVO NYC, Toby’s EstateThe Quality Mending & Co., Williamsburg Thai Cuisine, The Blond, Cafe Colette, Hotel Delmano, INA NYC, Whyte Hotel, Chelsea Market.

Special thanks to RXM Creative. (Mulțumim pentru rooftop 😀 ).