Superalimentul despre care vă voi vorbi în această săptămână este Moringa.

Originară din India și Africa, Moringa Oleifera este o plantă importantă în medicina Ayurvedică și poate fi considerată un aliment complet deoarece conține cantități mari de proteină, toți cei opt aminoacizi esențiali – acei acizi care nu sunt produși natural de către organism și trebuie luați dintr-o alimentație diversificată – vitamine, minerale, fitonutrienți dar și antioxidanți care protejează organismul împotriva bolilor.

Moringa a câștigat o reputație bună drept o plantă minune deoarece luptă împotriva inflamațiilor din organism, fiind considerată un antibiotic natural, combate efectele malnutriției dar și ale îmbătrânirii.

Moringa - Superalimentul săptămânii by Lili Sandu

Frunzele de moringa conțin 36 de compuși antiinflamatorii iar când sunt uscate aceastea au proprietăți antioxidante care sunt de ajutor în ameliorarea bolilor cardiace și Alzheimerului. Potrivit studiilor de specialitate, Moringa conține mai mult calciu decât laptele, de 4 ori mai multă vitamina A decât morcovii, de 3 ori mai mult fier decât spanacul și mai mult potasiu decât bananele.

Extractele din frunzele și semințele acestei plante conțin compuși cu proprietăți antibacteriene, inhibând dezvoltarea microorganismelor care generează toxiinfecțiile alimentare.

Extractul din semințe prezintă o eficiență dovedită împotriva E.coli și Salmonella typhimurium.

Proprietățile benefice ale acestei plante sunt multiple dar vi le voi prezenta aici pe cele mai importante:

Încetinirea procesului de îmbătrânire

Frunzele de Moringa sunt bogate în câțiva componenți importanți anti-aging (polifenoli, quercetin, vitamina C, beta caroten, acid clorogenic) care scad efectele stresului oxidativ și ale inflamației. Totodată, Moringa conține aproximativ 40 de antioxidanți, fiind o puternică sursă naturală de antioxidanți.

Reducerea stresului și îmbunătățirea dispoziției

Studiile au arătat că tripofanul din frunzele acestui superaliment, un aminoacid necesar corpului este responsabil pentru producerea de serotonină și niacină. Pe scurt, hormonii ce produc starea de bine.

Scade nivelul zahărului din sânge

Nivelul ridicat de zahăr din sânge poate prezenta riscul unor probleme grave de sănătate, inclusiv boli de inimă și diabet zaharat. Din acest motiv este important să păstrați glicemia în limite sănătoase. Conform unui studiu, persoanele care au consumat pulbere de moringa în fiecare zi timp de trei luni, au prezentat un nivel mai scăzut (cu 13.5%) al zahărului din sânge.

Despre variantele cu care am eu am înlocuit zahărul alb puteți citi acest articol.

Combaterea depresiei

Studiile au arătat că una din cauzele majore ale depresiei este lipsa nutrienților corespunzători în dietă. De cele mai multe ori, depresia poate fi vindecată prin aportul necesar de substanțe nutritive. Moringa este o plantă ce conține vitamina A, B, C, E, calciu, potasiu, flavonoide și numeroase minerale și, consumată în mod regulat, poate ameliora simptomene depresiei și, așa cum am menționat mai sus, poate contribui la o stare generală mai bună.

Menopauza

Un supliment nutritiv echilibrat precum acest superaliment este esențial în timpul menopauzei deoarece permite corpului să se adapteze la schimbările hormonale.

 

În afară de beneficiile prezentate mai sus, moringa se poate dovedi utilă pentru un plus de energie, pentru piele și păr (datorită aminoacizilor și a vitaminei A), pentru eliminarea rapidă a toxinelor din organism sau în îmbunătățirea digestiei și reducerea constipației, fiind bogată în fibre.

Frunzele de moringa se pot consuma în formă naturală, proaspete (salată) sau uscate (ceai). Un alt mod eficient de administrare este sub formă de pudră, formă pe care eu o prefer, deoarece este ideală pentru smoothie-uri. Se începe cu o jumătate de linguriță timp de câteva zile până vă învățați cu gustul, după care se poate crește la o linguriță pe zi (dar nu mai mult).

Este recomandată administrarea acestul superaliment pe o perioadă de minim trei luni, după care se face o pauză de două-trei luni până la următoarea utilizare.

Se găsește și sub formă de capsule și ulei (din semințe).

Moringa - Superalimentul săptămânii
Salată cu frunze de moringa
Acest supliment alimentar nu înlocuiește un tratament medical.
La fel ca și în cazul altor superalimente Ayurvedice, administrarea acestei plante în cazul femeilor însărcinate și a celor care alăptează trebuie să fie însoțită de recomandarea unui medic.

Puteți cumpăra pudra de moringa organică aici.

Moringa - Superalimentul săptămânii by Lili Sandu


Pentru mai multe superalimente și smoothie-uri, vizitați categoria Healthy Eating a blogului.